Da li svako dete u pubertetu ili adolescenciji mora da prođe kroz određenu vrstu kriza?
Marija, Nikolina i Mina, učenice gimnazije “Stevan Jakovljević” razgovarale su sa učenicima petog i sedmog razreda o različitim primerima sajber nasilja koji se mogu desiti svakom od njih, posebno se osvrćući na neka lična iskustva i prevazilaženje traumatičnih iskustava.
Potom su učenici, podeljeni u tri grupe, rešavali probleme potencijalnih situacija sajber nasilja.
PRVA GRUPA: Stefan obožava da igra video-igre. On je u trećem razredu, ali mnogo zna o igricama. Po ceo dan je na računaru i u virtuelnom svetu. Ne voli da izlazi iz sobe i da komunicira uživo sa decom. Nekada se dešava da se toliko posveti igricama da zaboravi da se istušira ili napiše domaći zadatak. Toliko je okupiran igricama da je javno napisao svoju šifru za društvenu mrežu. Jednom mu se desilo da je s njim kontaktirao neki stariji čovek, ali Stefan to nije rekao roditeljima, jer se bojao da će mu zabraniti da igra igrice.
DRUGA GRUPA: Ana je devojčica koja ide u osmi razred osnovne škole. Poslednjih nekoliko dana ne odlazi u školu zbog incidenta koji se desio pre samo nekoliko dana. Ana je već duže vreme zaljubljena u Ivana, dečaka iz drugog odeljenja. Počeli su da se dopisuju na Instagramu i baš kada je trebalo da izadju na picu, on je rekao da je uslov da mu pošalje svoju nagu fotografiju. Ludo zaljubljena, Ana je na to pristala ne razmišljajući o posledicama. Nije ni mogla naslutiti da će njene fotografije imati svako dete iz škole.
TREĆA GRUPA: Miša je dečak koji ide u sedmi razred. Na času fizičkog je, šutnuvši loptu, pocepao svoje starije patike. Kada se tog dana vratio kući i pogledao svoju odeljensku grupu na Viberu, video je poruke svojih vrsnjaka. Poruke su bile na njegov račun i na račun njegovog finansijskog stanja. Drugari su pisali kako je on siromašan i kako su njegove patike stare i ružne. Pokušao je da ignoriše svoje drugare, međutim vređanje se nastavilo…
Sve radionice proizilaze iz potrebe da stopa vršnjačkog nasilja bude smanjena i imaju za cilj da edukuju učenike i osveste načine njihovog prevazilaženja.

